شفا

اینجا محلی است برای جمع آوری مطالب در باره ریکی,دعا , مدیتیشن وشفا

شفا

اینجا محلی است برای جمع آوری مطالب در باره ریکی,دعا , مدیتیشن وشفا

ریکی

ریکی گونه ای از انرژی درمانی است که در آن انرژی شفا بخش از طریق دست های کسی که انرزیش با انرژی حیاتی کیهانی همسو شده است به بدن شخص گیرنده انرژی منتقل میشود. در این سیستم فرد ریکی نمیدهد ، این بیمار است که انرژی میگیرد و دهنده فقط به عنوان یک کانال و یک واسطه برای انتقال انرژی عمل میکند. ریکی گونه ای از انرژی درمانی است که در آن انرژی شفا بخش از طریق دست های کسی که انرزیش با انرژی حیاتی کیهانی همسو شده است به بدن شخص گیرنده انرژی منتقل میشود. در این سیستم فرد ریکی نمیدهد ، این بیمار است که انرژی میگیرد و دهنده فقط به عنوان یک کانال و یک واسطه برای انتقال انرژی عمل میکند. ریکی در واقع انتقال هوشمند انرژی کیهانی و متمرکز کردن آن است. انرژی کیهانی به صورت طبیعی از طریق چاکرا ها به بدن منتقل میشوند و انرژی لازم برای فعالیت های بدن را تامین میکند. با استفاده از ریکی این شارژ انرژی قوی تر شده و جریان انرژی بدن را به حالت طبیعی باز می گرداند و بیماری هارا درمان میکند. کسی که کانال ریکی میشود به صورت مداوم در این جریان قرار میگیرد و سطح انرژی حیاتی بدنش افزایش میابد. این افزایش انرژی حیاتی و انرژی کیهانی باعث برطرف شدن انسدادهای انرژی ( قفل های انرژی) میشود. ریکی کمک میکند قدرت شهودی و حسی فرد افزایش یابد و به رشد معنوی برسد. ریکی در تمام ابعاد وجودی انسان تاثیر میگذارد. هر انسان زنده ای میتواند ریکی را بیاموزد و یاد گیری ریکی ارتباطی به طرز فکر ، اعتقادات ، دین ، جنسیت ، ملیت ، فرهنگ و ... ندارد. ریکی بسیار ساده است و اساس آن بر سادگی استوار است. یه هیچ تکنیک خاصی نیاز ندارد و برای همه قابل استفاده است. یادگیری ریکی بسیار ساده است و در مدت زمان بسیار اندکی فرد میتواند این انرژی را انتقال دهد.ریکی حالتی است که هر فردوانسانی می تواند به راحتی آن را تجربه کند.احتیج به ریاضت های سخت ندارد. لازم به ذکر است انتقال انرژی فقط از طریق دست صورت نمی گیرد.انتقال انرژی به فاصله های بسیار دور و برای افرادی که تا به حال ندیدیمشان امکان پذیر و عملی است . ریکی به عنوان یکی از شاخه های طب مکمل به بهبود بیماری ها و منشا اصلی آنها کمک میکند. با تاثیر گذاشتن روی ذهن و روان انسان روند بهبود و پذیرش بیماری را تسریع میکند. با ایجاد آرامش و حالت relaxation عمیق میتواند به بهبود بسیاری از بیماری های عصبی کمک کند.اکثر بیماری های روان تنی و تلقینی را به سرعت درمان میکند. در استفاده از ریکی باید ممارست و نظم داشت و دقیقا مثل مصرف دارو با مقدار مناسب و تعداد بار استفاده مناسب به صورت بهینه از آن استفاده کرد.

معنای کلمه


ریکی از دو کلمه ژاپنی (اگرچه اصل کاراکترش چینیه) Rei به معنای "کیهانی"، "جهانی"، "کائناتی" و Ki به معنای روح و انرژی (نیروی) حیاتی (معادل "چی" در طب سوزنی چینی، "پرانا" در یوگا و "نا" یا "رمق" در طب سنتی ایرانی) که به طور بینهایت و برای همه در سراسر کره زمین در دسترسه تشکیل شده.

پس به عبارتی می شه کلمه ریکی رو انرژی حیاتی جهانی (Universal life force) ترجمه کرد و یا آنطور که برخی می گویند "انرژی نیروی حیاتی که زندگی را می سازد". این دو حرف ژاپنی در کنار هم مفهوم یکی شدن روح و انرژی ما با روح و انرژی جهانی رو می رسونه.

می گویند وقتی فردی نا آشنا با ریکی معنای اون رو از خانم تاکاتا می پرسید، خانم تاکاتا اون رو انرژی کیهانی یا کائناتی معنا می کرد اما وقتی کسی از میان شاگردانشون همین سؤال رو می پرسید، ریکی رو انرژی الهی ترجمه می کرند.

مراحل ریکی


ریکی در چهار سطح آموزش داده میشود . در سطح یک ریکی فرد قدرت انتقال انرژی از طریق دست به صورت مستقیم را پیدا میکند. فاصله زمانی بین سطح یک و دو 21 روز میباشد. در سطح دو فرد با استفاده از سمبل ها میتواند به فواصل دور ( زمانی و مکانی ) انرژی ارسال کند. در سطح سه ، فرد با استفاده از سمبل های جدید میتواند جراحی حاله انجام دهد، مراقبه های ریکی را می آموزد و کار با سیستم کریستال را فرامیگیرد. در هر سطح میزان قدرت انتقال انرژی افزایش پیدا میکند. در سطح چهارم ( مستری) فرد توانایی کانال کردن دیگران را پیدا میکند. در هر سطح توان انتقال انرژی فرد بالاتر میرود.

همسویی ریکی

همسویی ریکی شامل تغییرات بسیار بزرگ در سیستم انرژیک بدن میباشد که به واسطه استاد به شاگرد میرسد. در جریان همسویی استاد تنها به عنوان یک واسطه عمل میکند. در هر همسویی یک سپر حفاظتی برای فرد ایجاد میشود که در مراحل بالا تر تقویت میشود. احساسی که فرد هنگام همسویی دارد کاملا منحصر به فرد است و برای هر فرد متفاوت. کل جریان همسویی بیش از بیست تا سی دقیقه طول نمیکشد و فرد بلافاصله بعد از تمامشدم همسویی میتواند انرژی را منتقل کند.

فرآیند 21 روزه پاکسازی

پس از فرآیند همسویی در ریکی، شاگرد یک مرحله 21 روزه را می گذراند. در این فرآیند بر اثر افزایش سرعت ارتعاش بدن های فیزیکی و اتری، انرژی های منفی متراکم، کهنه و به ناچار «به سطح» می آیند و رها می شوند.

سمبل های ریکی


این سمبل ها مثل کلید هایی عمل میکنند که کار های متفاوتی را انجام میدهند. دقیقا مثل آدرس یک سایت. با وارد کردن آدرسی خاص در سیستم میتوانید نتیجه ای خاص را دریافت کنید به همین صورت با رسم یک سمبل میتوانید اثری خاص را دریافت کنید. سمبل ها در مرحله دو و سه آموزش داده میشوند. بعضی از اساتید سمبل قطع انرژی را در مرحله یک آموزش میدهند.

نکات مهم


ریکی برای هر مشکل سلامتی به عنوان درمان مقدماتی پیشنهاد نمی شود و ترجیحا درمان متمم و مکمل برای اقدامات پزشکی رایج و معالجات قبلی که انجام شده است می باشد ریکی برای درمان شکستگی استخوان ؛ دردهای حاد یا هر وضعیتی که کمکهای فوری را طلب می کند به عنوان تنها درمان پیشنهاد نمی شود بلکه بهتر است به موازات مراجعه به پزشک انجام گیرد .یک درمانگر ریکی متعهد و راستین ، به هیچ عنوان بیمار خود را از جستجوی پزشک برای درمان دلسرد نمی کند. در بسیاری از بیماری ها لحظه ها تعیین کننده هستند و جلو گیری از مراجعه به پزشک میتواند عواقب جبران نا پذیری داشته باشد. ریکی فقط به عنوان مکمل طب استفاده میشود نه به عنوان درمان اصلی.
http://fa.wikipedia.org





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد